Trang tin tức sự kiện

Measuring the Relationship between Behavioral Intention and Customer-based Brand Equity by Using the Structural Equation Model (SEM)

Based on the Structural Equation Model (SEM) method, this paper expresses how to examine the relationship among tourists’ behavioral intention and destination brand equity.


Tác giả:       Hoàng Thị Thu Hương, Đồng Xuân Đảm, Nguyễn Thị Quỳnh Trang
In trong:      Chuyên san Kinh tế và Kinh doanh
Số:               Tập 31, Số 2, 2015, tr. 15-25
Ngôn ngữ:  Tiếng Anh
Từ khóa:   Structural Equation Model (SEM), behavioral intention, customer-based destination brand equity

Tóm tắt:      Based on the Structural Equation Model (SEM) method, this paper expresses how to examine the relationship among tourists’ behavioral intention and destination brand equity. The definition of customer-based destination brand equity is a combination of key factors, which are measured by four components: destination brand image, destination brand awareness, destination brand quality, and destination brand loyalty. This paper focus on introducing the measurements for all the constructs (destination brand image, destination brand awareness, destination brand quality, destination brand loyalty, tourists’ behavioral intention), and the analytical procedures used to check instrument reliability and validity.

>>Xem chi tiết


Hoàng Thị Thu Hương, Đồng Xuân Đảm, Nguyễn Thị Quỳnh Trang

Tag:


Video
QC trái 1
Đại học Troy (Troy University)
Tuyển sinh các chương trình liên kết
Thăm dò ý kiến
Bạn cần loại thông tin nào trên web này?

Đối tác
Công ty CP XNK Bình Tây (BITEX) Công ty CP Đầu tư IMG Ngân hàng TMCP Quân Đội (MB) Ngân hàng TMCP Đầu tư và PTVN (BIDV) Viện kế toán Công chứng Anh và xứ Wales
Ngân hàng Việt Nam Thịnh Vượng (VPBank)
Tổng công ty Hàng không Việt Nam
Ngân hàng TMCP Đại chúng Việt Nam
Tập đoàn Tân Á Đại Thành